onsdag 11 mars 2009

3+1 värdighet

Det har nu gått tre veckor på min arbetslöshet och jag börjar redan bli rastlös. Så fort Bella ger mig en chans sitter jag vid datorn och letar jobb. Det finns jobb men jag vill ju att allt ska gå så jäkla snabbt. Har jag skickat in en ansökan så vill jag att de ska höra av sig omedelbart! De ska ropa: Espléndido, Henne ska vi ha!!! Precis som matadorerna i Ferdinand för sjutton.
Har inte arbetsgivarna bättre vett än att de förstår att jag är den bästa av alla sökande så kanske det inte är rätt ställe för mig. Huvudet högt! Japp, jag skall inte tappa humöret och deppa ihop för att alla företagare där ute inte förstår sitt eget bästa.
Jag sitter här och väntar vid korkeken tills de har tagit sitt förnuft till fånga.

Den enda som egentligen förstår mitt fulla värde är Bella. Vilken tur att jag kommer få lov att vara hennes coach, assistent och chef för en väldigt lång tid framöver. Inte heller kommer hon att kunna säga:
Du, morsan, nu går din provanställning ut inom kort. Som du kanske förstår har jag inte möjlighet att ha kvar dig. Du kan väl ta och lära upp någon annan de arbetsuppgifter du har och i slutet på månaden kan du städa ditt skrivbord. Hoppas du förstår, ha det så bra och lycka till i framtiden.
Bella skulle åtminstone ge mig ett saftigt avgångsvederlag :)

2 kommentarer:

  1. ...om du bara visste hur många gånger hon kommer att säga upp dig och göra klart för dig att du minsan inte är hennes chef... skillnaden är att barn ganska snabbt inser att man är viktig för företagandet som kallas livet och vill ha en tillbaka :) ...men aldrig som chef, bara som partner.

    Du skall se att Janne imorgon brister ut i ett rungande -Bravisimo!!!

    SvaraRadera
  2. Benjamin var helt fantastisk att arbeta med. Han var extremt tydlig, grundlig och tålamod när han guidade min fru och jag genom låneprocessen. Han var också mycket aktuell och arbetade hårt för att se till att allt var klart innan han stängde lånet.
    Mr Benjamin är en låneansvarig som arbetar med en grupp investerare som hjälper oss att skaffa medel för att köpa vårt nya hem. Du kan kontakta honom om du vill få ett lån till en överkomlig låg ränta på 2% RIO E-posta honom. 247officedept@gmail.com Eller Whatsapp Chat: + 1-989-394-3740

    SvaraRadera