måndag 30 mars 2009

5+6 Sju sorters kakor


Efter en fantastisk semester hos min bästis på Nord Irland har jag funnit lite ny energi. Det tog några dagar att återhämta mig efter gott vin och sena kvällar men sen… som en blixt från klar himmel kom kreativiteten.
Jag har nu satt igång att virka. Ett fantastiskt sätt att slå ihjäl lite tid på, tid är ju något som jag har gott om för tillfället.
Eftersom jag är en hård och elak mamma har jag tagit beslutet att Bella inte skall ha plast-made-in-Kina- leksaker, kanske låter tokigt men jag är lite allergisk mot dessa ting. Det finns ju trots allt enormt mycket härliga leksaker både i trä och textil. Troligen så kommer jag få tumma på dessa regler längre fram men än så länge är det jag som bestämmer.

Som sagt, jag virkar. Fick av min goa syster ett litet virk-kit i julklapp som nu har legat och mognat tillräckligt länge i pysselskåpet.
Det blir kakor i alla dess former. Hittills har jag hunnit med Oreo, dröm med strössel, chokladboll och kanelbulle. Är ganska stolt över dessa verk!
Nu kan Bella och jag låtsas fika hela dagarna. Dessvärre tog hon den första kakan, smakade, grimaserade och sen kastade iväg den. När jag väldigt upprymd och stolt gav henne chokladbollen förstod hon direkt vad det var, en boll som hon skrattandes kastar runt i hela lägenheten och ropar ”oh hej”.
Men jag fortsätter att virka, hon har ju roligt med kakorna i alla fall. Även om det inte var riktigt det användningsområdet jag hade tänkt, men det är tur att det är någon i den här familjen som kan tänka outside the box.

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat gumman.
    Kanonfina bakverk, även om de kanske inte skulle uppskattas fullt ut i serveringen på mitt café, fast de är ju garanterat gluten-lactos-och kalorifria.
    Det sägs ju att man inte bara äter med munnen utan främst med ögonen. Så, varför inte?

    SvaraRadera
  2. Fin-fina!

    Kanelbullen är favorit :)
    ...eller nej föresten, alla är favoriter. Ser väldigt gott ut!!!

    SvaraRadera
  3. Du är jätteduktig....såg först inte att det var kakor & bullar su stickat...mkt fint!!

    SvaraRadera
  4. det var valdans vad du virkar pa my dear! jag har sytt en prinsess tarta, men inte blev det nagon virkning, jag kan faktist inte virka, inte sticka heller - man kan ju inte bara bra pa allt, hoho, men jag har forfinat scones kunskaperna, david haller med; de med russin ar bast! kram o hej hopp mina lilla sma oreos. puss

    SvaraRadera