fredag 26 juni 2009

Energiförbrukning

Jag gör slut på alldeles för mycket energi i onödan. Lägger ner för mycket tid på att grubbla och vara orolig över saker som ännu inte har inträffat.
Som till exempel:
För en vecka sedan så beställde jag besiktnings tid. Detta jävulskap man måste gå igenom varje år. Så i en veckas tid har jag gått runt och haft ångest över vad som komma skall. Hur jag ska få råd att laga alla fel på den lilla ärtan osv.
Nervös som fan åkte jag till bilprovningen och tyst som muren var killen som kontrollerade. Han knappade på sin lilla maskin och sa inte ett ljud. Jag blev bara nervösare och nervösare. När det var färdigt och vi stod och väntade på utskriften kunde jag inte hålla mig längre.
-gick den igenom, eller?
-inga problem.
Blankt papper!!!!!

Så all denna vånda helt i onödan. Varför inte bara vänta tills det verkligen händer innan man begraver sig i olustiga tankar. Det är ju som att vara orolig för att tappa glassen innan man har köpt den. Jävligt omotiverat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar