lördag 28 februari 2009

1+5 förväntansfull


Vaknade till en fantastisk morgon! Solen var på väg upp och fåglarna kvittrade. Är så laddad för att gå på inflyttningsfest hos Vera och Mange.

Igår hade jag saneringsdag med mitt och Bellas marsvin. När jag hade lämnat Bella på dagis var det dags att ta tag i det lilla djurets hygien. Han, Herkules, var jätte duktig. Han badade sen fönade, kammade och klippte jag hans långa päls. Stina satt bredvid och psykade sin kamrat. Vilket jobb det är att ha gnagare!
Jag stack sedan iväg och åt lunch med Claes, som var i Skara en sväng. När jag sitter i godan ro på restaurangen kommer jag på att jag inte hade släppt in Herkules i buren. Hoppsan så det kan gå. Hem i full fart, inga söndergnagda sladdar, puh. Den lille stackaren satt förskräckt på samma plats som jag lämnat honom. Men nu när detta trauma är över mår han fantastiskt, även om han har svårt att förmedla sig så är jag säker på att han är tacksam för att jag tvättade honom lite.

Nu är det dags att göra oss i ordning för vår resa till Stenungsund.
Herre jätte jävlar vad skoj det ska bli!

1 kommentar:

  1. Och lyckat blev det!!!! Fasen vad kul att du/Ni kom.....! Snart igen???? hi hi
    kramar

    SvaraRadera