måndag 16 februari 2009


Början på något nytt

Jag är en negativ människa. Jag ser ofta svårigheter i saker istället för möjligheter. Jag målar fan på väggen, är orolig i onödan och allt för sällan lever i nuet och glädjas åt det jag har.
Jag upplever en svårighet i samhället idag att faktiskt stanna upp och fundera på vad som är viktigt och vad som gör mig lycklig.
Det är slut med det nu!

Efter en mörk och tråkig vinter med separation, dödsfall i familjen och uppsägning är det dags att ta mig i kragen och se alla positiva saker som finns runt mig.

Idag har jag gjort min sista dag på jobbet och nu öppnas en helt ny värld av möjligheter. Så jag tänkte att detta skall bli min positivitetsblogg. Ni kommer få möjligheten att följa mig in i djungeln av arbetsförmedlingar, A-kassa, fackföreningar, bemanningsföretag, öppna förskolor och allt annat som kommer att prägla mitt nya liv. Jag skall vända detta annars så negativt klingande ord, arbetslös, till något positivt.

Det ljusnar på mornarna, fåglarna kvittrar och även fast det är 10 minus ute känns det som vi går mot ljusare tider. Snart kommer våren, så var positiv och glad!

1 kommentar: