onsdag 18 februari 2009

Dag 2, hemma i Skara

Idag har jag och Bella bara varit hemma, känns lite syndigt, men det är väl så det är att vara mellan två jobb.
Det är mysigt att ha tid att verkligen umgås med lilla tösen. Eftersom jag började jobba när hon var fyra månader anser jag mig värd att få ägna mycket kvalitets tid med henne.

Vår dag började med att jag vaknade och det var redan ljust ute, hmmm, vad är klockan?
Jag är annars van att väckas av antingen alarmet eller Bella men idag var allt helt tyst. Eftersom jag glömt att ta med mig mobilen till sängen var jag tvungen, av ren nyfikenhet, att gå upp och kolla vad klockan var.
07.10 och Bella sov! Jag hade en liten stund för mig själv.
Men vad gör man då? En liten längre sittning på toaletten kändes som en god investering av tid, självklart tillsammans med det nya numret av ”Family Living” för övrigt en av de bättre tidningarna på marknaden.
Sen en liten koll på datorn, kanske hade det kommit in något fantastiskt på Blocket som jag inte har råd att köpa. Satte på Teven, och kollade på nyheterna. Sen klarade jag inte av det längre utan gick och väckte Bella. Då hade hon sovit i fjorton timmar, vilket kändes som en bra början på vårt nya liv.
Sen svischade dagen förbi i ett jehu. När Bella somnat för kvällen fick jag ett ryck och började möblera om. Jag har dragit möblerna hit och dit och inser att jag aldrig kommer att trivas i denna lägenhet eller denna stad. Nu när jag inte har mitt arbete kvar känns inte Skara som ett så genomtänkt val av tillhåll. Det blir aldrig hemma i Skara!

Bella sover sin skönhetssömn och möblerna är på plats, katten och marsvinet är utfodrade, lägenheten städad och tvätten ren.
Detta är livskvalité!

2 kommentarer:

  1. ...det finns ju fler positiva saker med att du numer går hemma på dagarna...

    Nu kan vi ju ha gemensam morgonfika via telefonlänk de dagar jag jobbar hemifrån. Som idag till exempel :)

    Så, sätt på morgonkaffet nu så hörs vi om en timma.

    SvaraRadera
  2. Ser alltid fram mot morgonfikat med dig syrran!

    SvaraRadera